Figma
Figma یک ابزار طراحی تعاملی برای تیمی است که امکان طراحی UI، prototyping، و همکاری زنده را در اختیار می‌گذارد. به‌عنوان یک ابزار مبتنی بر وب، تیم‌ها می‌توانند هم‌زمان روی یک پروژه کار کنند، طراحی‌های wireframe و UI را در یک فضای مشترک به‌اشتراک بگذارند و با بازخوردهای همکاران به سرعت به نسخه‌های بهبود یافته برسند. در کتاب، می‌توانید نکات عملی استفاده از Figma را با نشان دادن گردش کار نمونه ارائه دهید: از ایجاد فایل پروژه، تعریف فاندیشن‌های طراحی (طراحان Persona و Journey Map)، ساخت Components و Styles، تا ایجاد پروتوتایپ‌های تعاملی برای ارائه به ذی‌نفعان. همچنین می‌توانید به مدیریت نسخه‌ها، رعایت طراحی اصولی، و استخراج دارایی‌ها برای توسعه‌دهندگان اشاره کنید.

Lucidchart
Lucidchart ابزار قدرتمندی برای رسم نمودارها و دیاگرام‌ها است که به‌ویژه برای UML، ERDها، نقشه‌های سفر کاربر، و سایر نمودارهای کلی معماری مناسب است. مزیت Lucidchart این است که می‌توانید نمودارها را به‌راحت در کنار مستندات پروژه و ارائه‌ها ادغام کنید و به‌صورت به‌روز با تیم به‌روزرسانی کنید. در کتاب، می‌توانید نمونه‌هایی از نمودارهای UML (مثلاً کلاس و توالی)، ERD ساده برای پایگاه داده، و نمودارهای سفر کاربر را با توضیحات کوتاه همراه کنید تا خواننده‌ها بتوانند مفهوم طراحی را به‌طور دیداری پیگیری کنند. همچنین می‌توانید نکاتی درباره‌ی بهترین شیوه‌های کار با Lucidchart برای تیم‌های بزرگ و نحوه اشتراک‌گذاری لینک‌های کاری ارائه دهید.